bullehund.blogg.se

Midsommar

Kategori: en liten uppdatering

Tidningen skyltar om regn, regn, regn. 
Men där finns inget ännu. Solen har trängts sig på min hud hela morgonen. Jag lämnas stum, för där uppe finns även mörkgråa duntäcken till moln. Grässtrån håller andan, rustar sig för att nedtyngas av blöta droppar.
Men inte än.
Hade jag fått önska skulle världen bada i solsken. Omgivningen skulle bestå av vidsträckta fält och mina barfota fötter skulle gräva sig ner i en varm sandstrand. En hink full av jordgubbar skulle stå på köksbänken. Vinden stilla, himlen klart blå. En sådan dag drömmer jag om.
Men med tanke på att det troligtvis kommer regna just idag blir det väl inget extraordinärt. Det är midsommarafton och jag har inga storslagna planer att berätta om. Ett flera timmars långt brädspel möjligtvis? En bok, en hund som vill ha uppmärksamhet. Kanske att jag tittar på något midsommarfirande, pustar lättat ut över att inte behöva imitera några djur.
Det funkar det med.
I alla fall vill jag önska er en fin midsommar. Oavsett väder och oavsett om det blir en dag i mjukisbyxor eller blommiga finkläder.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: