bullehund.blogg.se

Prideparaden 2015

Kategori: händelser

Igår, söndag, var det dags för den stora avslutningen på West Pride i Göteborg. Prideparaden! 
Ja ni ser ju. Det var enormt mycket folk som samlades på Götaplatsen för att tillsammans gå i ett tåg som manifesterar styrka och respekt. Själv gick jag med Unga Feminister och en massa rosa ballonger. Det var bitvis molnigt, blåsigt, lite kallt. Men solen tittade fram när vi började gå och sken sedan starkare och starkare allt eftersom.
Det var ljuvligt. Till slut nådde tåget sin slutdestination, Regnbågsparken, där det vankades avslutningsgala. Det var också ljuvligt. Regnbågsflaggor i luften. Queer allsång med vinden i håret. Fina tal, uppträdanden. Nour El-Refai var där. Likaså Magnus Carlsson som körde schlager. Och bäst av allt, Gnucci! Alltså what, jag älskar ju henne. Det gjorde mig superglad. Hon är så cool.
Solen gassade på. Kvällen var kommen. Dags för våra trötta fötter att styra stegen hemåt. 
Det var en otroligt fin dag och jag hoppas verkligen det var en dag som gav många fina minnen även för andra. Jag hoppas vi kan bli styrkta av dagar och festivaler som dessa. Ta med oss peppen in i andra dagar och orka kämpa. Stötta varandra. Jag tror att det finns tillräckligt med vilja bland oss för att förändra världen till det bättre!
Kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: