bullehund.blogg.se

Åttonde mars

Kategori: händelser

Så var det 8:e mars, internationella kvinnodagen. Jag är så tacksam för att den här dgen finns. Nu orkar jag tyvärr inte skriva någon längre text, eftersom jag är megatrött efter en hel dag av ativiteter. Men jag är så tacksam för att den här dagen finns. En dag där vi kan andas ut, stötta varandra och känna oss lite friare. Den är så himla viktig.
Jag hoppas ni har haft en fin dag och att ni kännt er stärkta. Nu måste vi ta med oss den känslan och ta ännu mer plats, höras ännu mer. För det är vi värda. 
Vi kan inte vänta "några år" på lika rättigheter. Inte timmar eller ens minuter. Hur svårt ska det vara egentligen? Det är vi som sätter gränserna, och vi kan bryta dem. 
Kram!
(från demonstrationen i Göteborg)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: