bullehund.blogg.se

Instagram, februari

Kategori: listor & summeringar

Tjoff sa februari och försvann återigen. Efter ett januari som rullade fram långsamt och hackigt som en rostig skottkärra, susade februari förbi med höghastighetståget. Det har inte dokumenterats och synts så mycket här på bloggen. Men mycket har hänt i övrigt.
I alla fall, vi tar en titt på det något minimala utbud instagram-bilder från månaden som gått
                 
Bokhyllor var ett återkommande koncept, både när en vill ta självupptagna bilder i svart vitt och när en går på kafé med en vän. De blir faktiskt fina bakgrundsmotiv. Färgglada.
Jag har läst en himla massa böcker, i och med sportlov och så. En av dem var "A room of one's own" av bästa Virginia Woolf. Alltid lika klockren i sitt skrivande, klok som en uggla. En av mina stora förebilder och en toppenbra liten bok.
På tal om sportlov. Det var det ju för någon vecka sen. Saknar det redan. Jag försökte skriva, vilket gick vägen när jag satte mig på ett kafé i Göteborg. Förhoppningsvis kan jag få klart det jag skrev då någon gång. En annan dag var jag i samma stad med mamma för att se Fåret Shaun på bio (se den!). Såklart tog jag kort på lunchen.
Eh ja, två auberginer som varit inne i ugnen. Det är så fina tycker jag så varför inte. Av dem gjorde jag baba ganoush.
                     
Slutligen landar vi i förra veckan. Då hängde jag med Olivia på bio för att se "The theory of everything". Jag tyckte den var väldigt bra, om än något utdragen. Sorglig, gripande. Eddie Redmayne var verkligen jättebra måste jag säga.
-
Okej, so that was it. Jag tyckte om februari. Men nu, mars. Ja. Det har jag längtat efter. Vår vår våååår. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: