bullehund.blogg.se

Instagram, augusti

Kategori: listor & summeringar

Nu har det blivit dags för att ta en kort titt ett urval av bilder från ännu en månad. Augusti. En väldigt händelserik månad på många sätt. Ett slut på en sommar, en början på en höst, något helt nytt. Ett fint avslut på en sommar måste jag säga att det varit ändå. 
Som jag har skrivit om tidigare var vi en sväng i Österlen. Det var den där tiden då det började bli som varmast. Perfekt för dagar vid vågorna på havet och att smygande fotografera filosoferande får. Österlens natur kan verkligen lyfta varje årstid till nya höjder.
Det har plockats mängder av bär hela sommaren. Tidigare var det jordgubbar, och nu klase efter klase med röda vinbär. Och blåbären, de fullkomligt tar över skogen. Jag älskar att plocka bär, det ger sådan lugn. En är liksom inne i nuet. Bra terapi!
En ljuvlig, solig dag spenderades i Marstrand. Så fint! Här ser ni utsikten från uppe vid fätningen. Förutom att mest vandra runt, ha det mysigt, gick vi även till Ingrid Bergman-utställningen på Strandverket. Jag gillade verkligen den. Själv har jag ingen relation till hennes skådespeleri, men blev väldigt inspirerad ändå.
Konserter har det varit, hurra! Under kulturkalaset i Göteborg var jag och såg Hello Saferide, alltså Annika Norlin. Sååå bra. Älskar henne och texterna hon skriver. De är så... klockrena. Bra live var hon också, hela bandet var grymma. Väldigt mysig stämning.
Avslutningsvis, månadens stora höjdpunkt; Way Out West! Tre dagar av fint väder... nej, två, en var med ett gräsligt regnande. Men men, strunt i det. En himla fin festival var det. Bra stämning, god mat och framför allt bra musik. I år var den ovanligt bra. Jag menar, Patti Smith, The Julie Ruin, Susanne Sundfør... listan är lång. Och framför allt, Florence + The Machine. Wow wow wooooow. Kärlek.
-
Tack augusti! Du har gjort så att jag kan känna mig nöjd med sommaren. Redo för höst. Yes.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: