bullehund.blogg.se

Giltig frånvaro, ogiltig närvaro

Kategori: en liten uppdatering

I ungefär två veckor har jag levt på en teater och varit täckt i kliande smink för att dölja mina blodådror i strålkastarljus. Det har varit uppslukande underbart.
 
Nu är jag här igen. I verkligheten. Ingen mer giltig frånvaro, vilket får all min närvaro att kännas otillräcklig när jag bara vill fortsätta ha distans från allt. Jag borde skriva, jag borde lägga upp min framtid som närmar sig med monstruösa steg, jag borde plugga in i det sista. Fokusera. Men mitt fokus vill vila för den har varit aktiv till tvåhundra procent i åratal. 
 
                                                              När får man känna sig fri?
 
Nåväl, det är påsklov. Tack och lov för det. 
Kan jag bli fri då, som påskhönorna med vingar som flaxar men blir till något färgglatt, och inte alls fria.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: