bullehund.blogg.se

Påsken i Trysil

Kategori: resa

Med solbrända kinder är jag nu hemma igen från att ha varit i Trysil i en vecka och åkt skidor. 
 

Till skillnad från typ alla andra tonåringar jag vet så avskyr jag att åka slalom, och eftersom de andra i familjen inte heller är överförtjusta i det så åker vi bara längdskidor. Det är mycket roligare; mer omväxling, finare naturer och upplevelser!
Tips: När jag åkte längd så lyssnade jag på musik samtidigt, vilket kan vara smart att gör för att orka mer. Dock lyssnade jag inte på sån där snabb träningsmusik, utan på mysig, vintrig musik som passar landskapet och vädret (ex. Mumford and Sons, Simon and Garfunkel, Of Monsters and Men) 
 
 
 
Vädret har varit jättefint, sol nästan varje dag och i onsdags var det t.o.m nästan för  varmt! Kändes som om sommaren kommit över en dag, haha. 
 
 
Zak följde också med och åkte skidor han med - ok han åkte inte skidor, men han sprang med bredvid. Han är förresten nyklippt, det är därför pälsen är så kort nu. 
 
Hoppas ni har haft en trevlig påsk! Det har i alla fall jag... längtar redan tillbaka till Trysil faktiskt. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: