bullehund.blogg.se

21. Berätta om vad 'mode' betyder för dig

Kategori: ord & tankar

21 december, lucka 21 i Emily Dahls julkalender
Mode tycker jag har fått helt fel innebörd hos många. Att mode betyder trender, att man ska följa trender för att passa in och se "rätt" ut. Det är den sida av mode som jag inte tycker om, den sida som sätter en press på oss att se rätt ut och köpa kläder som är inne för att inte bli dissad. 
För mig handlar inte mode om trender och någort som man slaviskt ska följa. För mig handlar mode om glädje. Man ska bli glad av att klä sig och köpa kläder. Det andra viktiga är att man är bekväm i sina kläder. Man får se ut hur tusan man vill, så länge man känner sig bekväm i det man har på sig. Gå runt i 1800-tals klänning, tighta byxor, träningsoveraller - whatever, så länge du känner dig bekväm! 
Mode är en konst, som går att variera på tusentals sätt. Det är det som gör det så spännande. Så jag tycker att vi ska sluta försöka klä oss som andra vill att vi ska. Våga experimentera och testa nya stilar! Och viktigast av allt; ha kul!
(Anledningen till att jag inte skrev i förrgår var att jag inte hann, och igår handlade det om studenten som jag inte tagit ännu så ja....)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: