bullehund.blogg.se

7. Berätta om en person som betytt mycket för dig

Kategori: ord & tankar

Min mormor Gurli. Hon dog i mars 2009 och jag saknar henne så. Nu när jag bläddrade igenom bilder på henne och tänker tillbaka blir jag lväldigt känslosam för hon var en så fin person. Omtänksam och glad, blir själv så glad när jag ser hennes fina leenden på bilderna. Lagade världens godaste plättar gjorde hon också när jag och min bror Jacob kom över! Minns också hur hon alltid cyklade runt på sin cykel, och nästan varje dag förbi min skola som jag gick på i låg/mellanstadiet. Blev alltid så glad när hon cyklade förbi.
En stark människa var mormor också. Hon var inte rädd för att säga vad hon tyckte om saker och ting, och när hon såg orättvisor och fel var hon alltid redo att hjälpa till. Till exempel som när jag och Jacob gick på dagis och hade vandrat iväg därifrån själva en dag. Då såg hon till så att dagiset satte upp ett staket så inget sånt skulle hända igen. 
Fina mormor! Saknar dig, hoppas du har det bra där du är nu <3

Kommentarer

  • mummydearest säger:

    Underbart fint. Du och Jacob var mormors käraste. Jag tror hon ser vår stora röda adventsstjärna, likadan som den hon hade!

    2013-12-07 | 19:45:14

Kommentera inlägget här: