bullehund.blogg.se

Sommarresa 2013, del 2: Madame Tussauds

Kategori: resa

Ok, så vi gav oss iväg till London med tåget på onsdag. Eftersom vi då kom till King Cross's station så passade vi på att kolla in plattform 9 3/4. Det var det fler som ville se så det var omöjligt att få någon bra bild, så det kan jag tyvärr inte ge er. Men det var kul att se.
På torsdagen besökte jag och min bror Madame Tussauds. Kände mig så väldigt mainstream men det var faktiskt otrlitgt kul att ta kort med alla vaxdockor som man gillar. 
Sherlock Holmes, aka Robert Downey Jr!
Shrek...
... såg jättecreepy ut!
Oscar Wilde
En jättecreepy simhoppare som jag inte vet namnet på
Hjälp!
The king
Yay, The Beatles! Min favoritbeatle är Paul så jag ville ta en egobild med bara honom.
Det blev lite derp
Samma sak med Jimi Hendrix, smått derpigt
Det fanns en Marel avdelning också, tjoho!
Iron Man!
Vi avslutar detta mastrodont inlägg med det bästa under hela dagen
Fick krama världens finaste Freddie Mercury!  Saknar honom något oändligt mycket
Faktiskt var Madame Tussauds ingen turistfälla. Jag tyckte det var helt klart värt den långa väntan i kön och kostnaden. Se bara till att vara där i god tid om ni inte vill köa i två timmar...
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: