bullehund.blogg.se

Sommarresa 2013, del 3: London

Kategori: resa

Nu ska ni få se resten av bilderna från London. Vi var där i fem dagar... eller ska jag säga varma dagar. Vi kom dit precis när värmeböljan startade, och det har varit extremt påfrestande när man ska vandra runt i en storstad full av folk. 
Men man fick se jättemycket. Som Tower Bridge...
... Big Ben och London Eye...
... och en Tardis!
Denna stod utanför Earls Court station. Har läst lite om den, och det är en riktig polis-telefon-box-sak, då det fanns en polisstation där eller nåt.
För er som inte vet vad en Tardis är så är det Doktorns tidsmaskin/rymdskepp i tv serien Doctor Who
Om man är i London måste man gå på en musikal, och det fick bli We will rock you. Jag har redan sett den en gång innan då vi var i London föra ca. 2 år sen, så det blev andra gången jag såg den. Ville egenligen se The Lion King, men biljetterna till den var slutsålda. Men jag älskar ju Queen så det var kul att se den här musikalen igen.
Kvällen innan var vi på utomhusteater och såg Stolthet och Fördom. För mig var det en höjdare då det är mihn favoritroman och jag har sett tv serien fler gånger än jag borde. Teatern var fantastiskt bra och deras tolkning av Mr Collins var helt underbar. 
På morgnarna åt vi frukost i parken Kensington Gardens. Jag blev stormförtjust i alla ekorrarna som fanns där. De var jätteroliga, för de sprang inte iväg när man kom nära dem som de gör här hemma. Det gick alltså att ta kort på dem
Vi avslutar sammanfattningen av den här resan med en bild på mig och min idol som jag träffade utanför The Moomin Shop i Covent Garden
So there you have it... fick såklart inte exakt allt vi hittat på under resan. Som John Lennons brev och texter, Sherlock Holmes's hem och gatumusikerna som spelade folkmusik samtidigt som de dansade med instrumentena. Men det mesta har kommit med.
Korfattat har sommarresan varit; varm
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: