bullehund.blogg.se

Berlin del 1: East Side Gallery och zoo

Kategori: resa

I onsdags åkte jag och min kära klass på klassresa till Berlin, och där har vi varit fram tills igår. Och nu är jag förkyld, typiskt... Det har i alla fall varit jätteroligt och jag saknar det redan! Berlin var en jättefin och spännande stad, med bra butiker och upplevelser. Vi hann göra rätt mycket, och jag tänkte dela upp resan i två inlägg. Kommer inte få med allt vi gjort, men i det här inlägget ska jag skriva om East Side Gallery (Berlinmuren) och Berlin Zoo.
I torsdags åkte vi med buss på en guidad tur genom Berlin, ett bekvämt och effektivt sätt att se stan på. Här är förresten Brandenburger Tor. Det området var väldigt mysigt och händelserikt. Hörde att One Direction skulle till Berlin i lördags, undrar om de bodde i just det området då där Berlins finaste hotell ligger. De träffade jag tyvärr aldrig. Hade varit kul...
Här är Berlinmuren i alla fall, eller East Side Gallery som det kallas. Det var en väldigt glad plats och böand det bästa på resan. Jag gillar hur man gjort om något som fängslade folk till en plats för uttrycksfrihet i med målningarna på muren. Jag hoppas de bevarar muren, det hade varit så synd att riva ner den.
Jag och Batman. Ursäktar mitt duckface.
Efter lunchen fick vi välja en aktivitet och jag valde att gå på Berlins Zoo. Det var så himla kul och antalet djur var oändliga! 
Pelikaner
Elefant
Sälarna var roligast. Hade hoppats på se valrossar men jag tror inte att de hade några. Det närmaste jag kunde komma var sjölejon, och de var också coola. Detta är en sjöbjörn tror jag... kan mycket väl ha fel.
Verkar kul att vara en säl. 
Nästa del av Berlinresan kommer imorgon! Då skriver jag om Tv-tornet och shopping. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: