bullehund.blogg.se

Berlin del 2: Tv tornet och shopping

Kategori: resa

Vet ni vad som är gott? Frozen Yoghurt. Det år jag för första gången i Berlin, med körsbär. 

I lördags, vår sista dag i Berlin, gick vi först till Tv tornet.
Jag vet inte varför det heter Tv tornet på svenska, är det ett Tv torn? Vad nu ett Tv torn är... Men ja, det var väldigt högt och jag är så höjdrädd att jag nästan skakade när vi stod där uppe. Men utsikten var fin.
Resten av dagen gick till shopping. Jag och mina vänner var de enda som begav oss till Alexanderplatz, som förresten ligger precis i närheten av Tv tornet. Det var en helt underbar shoppingplats måste jag säga! 
Monki, Urban Outfitters, American Apparel... hur många bra butiker som helst! Om ni åker till Berlin rekommenderar jag att ni tar er dit. Jag handlade inte så mycket dock. På monki köpte jag en tröja som det var 75% på. Jag har för mig att just den butiken vi var i är ganska ny och egentligen var det ju ganska onödigt att gå dit med tanke på att det finns i Sverige, men alla butiker är ju så olika. Dock fanns det ingen rea, förutom tröjan jag köpte. 
Vintage finns det ju gott om i Berlin. Vi hann bara med att besöka två butiker, Made in Berlin (bilden) och Alex Vintage. Made in Berlin var en väldigt välorganiserad butik med mycket originella och storslagna plagg. Även om man inte hittar något var det en upplevelse att vandra genom butiken. Jag köpte ett par solglasögon.
På Alex Vintage handlade man på kilopris, alltså var fyndfaktorn stor. Det fanns en hel avdelning för bara klänningar, underbart! Dock hittade jag inget... provade en klänning som nästan passade, vilket var synd för den var väldigt fin.
Konstig skärpa på bilden....

Det var allt om Berlin från mig. En stad jag absolut måste besöka igen, hann bara se typ en femtedel av staden kändes det som. Auf Wiedersehen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: