bullehund.blogg.se

I sommar ska jag krossa patriarkatet

Kategori: ord & tankar

Vet ni vad? Idag var jag och köpte en bikini som är så himla fin och randig.
För ett år sen hade det inte varit ens möjligt i min värld. När jag har letat badkläder innan har bikinis varit helt uteslutet. Det bara var så helt enkel. Dels kändes det inte bekvämt - men det fanns, och finns ännu, en oskriven regel om att i fall man är större en en storlek small så var bikini förbjudet. Så jag övervägde det inte ens. Nope, ingen bikini för mig inte! Jag. Vill. Inte. Men egentligen tyckte jag ju att de var så fina. 
Året är 2014 och sommaren närmar sig. Jag funderar på badkläder och ser fina bikinis. Först tänker jag nej. Sen slår det mig - varför inte? Varför ska inte jag också få? Det finns ingenting som säger att inte jag också ska få ha bikini. Bara äckliga, patriarkala strukturer som kan gå och slänga sig i väggen. Så jag bestämde mig för att i år kör jag! Och jag är så glad att det är fler än jag som insett det. Ju mer feminismen växer, desto mer växer självförtroendet hos människor. Fler och fler vågar klä sig i det de verkligen vill. Där har ni ett resultat av feminismen.
Vill du ha bikini, ha det! Vill du ha badräkt, ha det! Badbyxor, våtdräkt, simfenor - ha vad tusan du vill, oavsett kroppsform! 
Det är min kropp, jag bestämmer. 

Kommentarer

  • lina säger:

    brukar inte heller vara bekväm i bikini men köpte en sån i prickigt för några dagar sedan!! GO US <3<3<3

    Svar: Åh, den var ju himla fin ja! Heja dig! <3
    Hannah

    2014-06-14 | 08:54:28
  • Alma säger:

    SKITBRA! Du är grym! Heja heja!!!!! :D :D Jättefin!!

    Svar: Tack Alma!! <3
    Hannah

    2014-06-14 | 14:26:24

Kommentera inlägget här: