bullehund.blogg.se

I huvudet på Hannah, 14:e april

Kategori: ord & tankar

Det är mulet ute, jag sitter här. Ja, det är väl det jag gör i princip. Kryssar för ännu en aprildag som bjöd på tregradig atmosfär. Men mycket tangentknappande. 

-

Therese Therese Therese (Raquin)

Människa människa människa människa människa

gånger hundra

tusen

Vad är en människa, sluta fråga, bara var en människa

 

Och, och, jag skriver och upprepade gånger

Och måste sluta med det också

Äntligen något att skriva i almanackan (desperat)

 

Magen gör ont

Kan det vara stress?

 Men jag är ju i fas

Aj

 

Ett piano har bosatt sig i mitt huvud

Pling pling

 

Farande skepp, blått hår som inte är blått, drakar

Jag följer med. Greppar mig fast.

 

Också gjorde något mig glad häromdagen

 

Nu. Nu då?

Vad vet jag inte

 

Alls

-

Jag tror att svängarna är hanterliga. Fast jag vet inte hur vägen ser ut, den är dimmig.

Kommentarer

  • mommydearest säger:

    Bravo!!!!

    2015-04-15 | 13:58:19

Kommentera inlägget här: