bullehund.blogg.se

Nästan en vecka i Skåne

Kategori: resa

Ganska precis har jag landat i min hemmastadda soffa efter nästan en vecka i Skåne. Det har verkligen känts som en semester, vilket varit otroligt skönt. Inte så mycket internet (ok, jag kopplade upp mig på wi-fi när jag fick möjligheten så så återhållsam är jag väl inte) och en liten miljöomväxling brukar göra susen. 
 
Först var jag i Malmö över helgen för att träffa släktingar och samtidigt roa mig lite. Malmöfestivalen pågick nämligen och det var en del av planen. Lyckades nämligen ta mig till Anna von Hausswolffs spelning på lördagkvällen. Hon var, helt ärligt, en av de bästa jag sett live. Hennes musik är så häftig och underbar att befinna sig i. Åh jag vill uppleva det igen. Jag såg även Amanda Bergman dagen efter, som också var bra, men det var lite mer avskalat. 
 
En historia som jag inte dokumenterat är när vi var i Köpenhamn över dagen, men jag kan säga att åh vilken mysig stad det är. Vi besökte bland annat GRØD, en liten grötrestaurang med stor hipsterstämpel men förbaskat god mat. Dit måste jag gå igen och igen och gärna igen!
 
Efter Malmö var hela familjen i Österlen några dagar och tog det lugnt. Vi gjorde lite utflykter, bland annat till självklara Haväng som väl är bland de vackraste ställena på jorden. Ena dagen med regnet hotande nära och gröna nyanser i havet, en annan med strålande värme och barfota fötter i sanden. 
 
Där fick jag känna sommaren. Kanske var det sista chansen innan hösten smyger sig på?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: