bullehund.blogg.se

Med känsla för naturen

Kategori: ord & tankar

 
Känslan av mjukt spindelnät som fastnar i kropp och kläder.
Minnet av söndagspromenader med pappa.
 
Ilskan av torkpapper slängt på stigen.
Frustrationen av att nå vattnet och känna blåsan krampa.
 
Jag måste vända nu!
 
Frågan som uppstår när bryggan gungar under min kropp; är min tyng tung?
Jag väger fram vågor på ytan intensivt.
Det kluckande ljudet av rörelse och gässen som skriker och flyr.
 
Kripet i luften och brisen i vassen när jag vänder för att gå.
Känslan av att trampa rakt i skit som fastnar under skon. 
Den lämnar ett streck på min vad. 
Jag intalar mig själv att det bara är smuts. 
 
Sedan ödelägger jag ett helt liv med den foten.
Skitfoten. 
 
Kanske räddar jag samtidigt en hel koloni i det steget.
 
Känslan av räddning.
Känslan av absolut ingenting.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: